De Red Dot Design Award is een internationale prijs die sinds 1955 jaarlijks wordt uitgereikt aan de beste creatieve bedrijven uit de branche. Met meer dan 12.000 inzendingen uit 46 landen is deze internationale designwedstrijd de grootste in zijn soort wereldwijd.

Uit alle inzendingen kiest de jury, bestaande uit 26 zorgvuldig geselecteerde vakgenoten, zoals designers, professoren en journalisten de beste internationale campagnes, marketingstrategieën en communicatieoplossingen. Met dit jaar in de categorie Communication Design Tea Quiero als winnaar.

Wij zijn ontzettend trots dat onze durf en creativiteit zo wordt beloond. De beste uit de branche deden mee en wij hebben gewonnen! Hiermee mogen we ons tot de top van de creatieve bureaus rekenen.

Exit Communicatie ontwikkelde in opdracht van Catunambú, een Spaans premium koffiemerk, het merk Tea Quiero. Het begon zoals altijd met een idee en resulteerde in een met een award bekroond design.

Catunambú vroeg Exit Communicatie hun Spaanse koffie in Nederland te lanceren. Via restaurants, koffiebars en kantoren voegt Catunambú in het koffieland bij uitstek een nieuwe koffieervaring toe aan de gevestigde merken. Merken die een hoge merkentrouw genieten, mede dankzij hun uitgebreide assortiment aan theesmaken. Juist daarom adviseerde Exit Communicatie Catunambú een eigen theemerk te ontwikkelen.

Dit advies is de basis geweest voor de volledige merkenstrategie van het koffiemerk Catunambú. We bedachten de merknaam Tea Quiero, wat ‘ik hou van jou’ betekent in het Spaans. Voor de merkidentiteit en de verpakking lieten we ons inspireren door de op de Moorse architectuur gebaseerde Andalusische bouwstijlen en het typisch Zuid Spaanse keramiek.

Alle acht theesmaken hebben hun eigen Andalusisch design en zijn vernoemd naar plekken in deze Spaanse regio, het spirituele thuis van het merk. Elke smaak vertelt zijn eigen verhaal. Over de thee, de smaak en de oorsprong, om zo de theeliefhebber voor zich te winnen: te quiero.

Tea Quiero is een bijzondere mix met organische ingrediënten afkomstig van Fair Trade boeren. Niet alleen de Nederlandse consument is voor het merk gevallen. Inmiddels genieten fijnproevers over de hele wereld van de heerlijke theemixen. En is de verpakking bekroond met de hoogst haalbare designprijs: de wereldwijd erkende Red Dot Award voor Communication Design 2016.